INW banner 1024x135pxl

Deze weekDeze week87
Deze maandDeze maand674
Totaal aantalTotaal aantal29450

TERUGBLIK OP DE BELANGRIJKSTE AVOND VAN HET JAAR VOOR DE HUURDERSVERENIGINGalv18 1

19 februari werd de vijfde ALV van InterWhere gehouden. Ook deze avond waren er weer ruim 70 leden die de vergadering bezochten. De ALV is het hoogste orgaan van een vereniging en tijdens zo'n bijeenkomst legt het bestuur verantwoording af over het afgelopen verenigingsjaar. Deze ALV betekende voor enkele bestuursleden het einde van hun termijn; elk bestuurslid wordt voor 4 jaar gekozen en is dan aftredend en herkiesbaar. Of het bestuurslid herkiesbaar is, is vaak een eigen afweging. Zo heeft de heer Henk Touw zelf besloten zich niet herkiesbaar te stellen als voorzitter van InterWhere. De bestuursleden verdelen de bestuursfuncties onderling en vragen de ALV dit te bekrachtigen.

Zo nam George van der Laan het voorzitterschap over en blijft Ger van Beusekom bestuurslid met de functie coördinator Bewonerscommissies. Een tweede belangrijke verandering op het bestuurlijk vlak was de verklaring over het financieel controle systeem. Voorheen uitgevoerd door de kascontrolecommissie maar vanaf 2018 door een AA accountant. Omdat HV InterWhere en VH De Boog de verantwoording dragen over een grote som geld dat door Intermaris beschikbaar wordt gesteld, wilde de corporatie (en de RVC) een zwaarder controlecollege inzetten in plaats van een kascontrolecommissie. Zowel De Boog als InterWhere hebben hun commissies vriendelijk bedankt voor het werk dat door hen is verricht in voorgaande jaren. Natuurlijk staat het elk lid van de huurdersvereniging vrij een afspraak te maken met de penningmeester om de financiële administratie in te zien.

Energiecoach

Na de pauze hielt Gisèle Holdert van de Nederlandse Woonbond een voordracht over het gebruik van onze dagelijkse energie. Hoe gaan we hier alv18 2zuiniger mee om en besparen daardoor jaarlijks een behoorlijke som geld. Aan de hand van praktijkvoorbeelden werd het ons duidelijk gemaakt.
De presentatie kunt u hier nazien.

Gisèle moedigde de aanwezigen aan zich op te geven voor een opleiding tot Energiecoach; na deze training is men in staat medebewoners van advies te dienen zelf ook zuiniger om te gaan met het gebruik van energie. U kunt zich nog steeds aanmelden bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.; de cursus wordt op ons kantoor verzorgd.

Bestuursleden

Het bestuur kan nieuwe enthousiaste leden gebruiken die in het bestuur willen plaatsnemen. Voor meer informatie en uitnodiging voor een gesprek, even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..