HUURCOMMISSIE TREEDT OP ALS BEMIDDELAAR
Mocht u door omstandigheden, veroorzaakt door de coronacrisis, in de problemen zijn gekomen, of vermoed dat u dat zeer binnenkort wel zal gebeuren waardoor het niet meer mogelijk is de huur van uw woning (misschien vooral na de verhoging van 1 juli a.s.) te kunnen opbrengen dan is het mogelijk een verzoek in te dienen bij Intermaris om gezamenlijk te komen tot een bevredigende oplossing.
Tot nu toe hebben ons geen signalen bereikt dat huurders tevergeefs bij Intermaris hebben aangeklopt en dat er geen fatsoenlijke regeling uit de bus is gekomen.
Volledigheidshalve vermelden wij u toch nog even de mogelijkheid om, als u met Intermaris niet tot een oplossing kunt komen, u nog contact kunt opnemen met het registratiepunt voor huurders van de Huurcommissie. Dat kan per mail (online registratiepunt) of telefonisch dagelijks van 09.00 – 12.00 uur en van 13.00 – 17.00 uur
Zie hieronder de animatie van de Huurcommissie
INTERMARIS GAAT HUZARENSTUKJE LEVEREN
Binnen nu en 10 jaar kent u de wijk Wheermolen-Oost niet meer terug. Er zal gigantisch veel veranderen in woningaanbod, groenvoorziening en socialisatie (meer betrokkenheid met elkaar). Dit wordt verkregen door o.a. divers bouwen (hoog- en laagbouw; woningen voor starters en doorstromers; sociale huur-, middenhuur- en koopwoningen. Aan leefbaarheid wordt zeer veel aandacht besteed en ook de “longen” van de wijk (parkgebied, recreatie aan de Where) worden niet vergeten. Een mooie fietsroute door de wijk wordt ook aangelegd.
Kortom, er staat wel wat te gebeuren als we ook zien dat het Makado in de plannen is meegenomen.
Loop even virtueel mee met ons door het Wheermolen-Oost van nu en de toekomst:
HV InterWhere is nauw betrokken bij het herinrichten van deze wijk en heeft daarom over dit onderwerp regelmatig contact met Intermaris en houdt de vinger aan de pols in samenwerking met onze adviseurs.
GEEF UW MENING OVER DIT NIEUWE VERDEELSYSTEEM
In het vorige artikel (deel1) beschreven we al iets over het voorstel zoals dat nu aan alle bewoners uit de regio zoals aangegeven op het landkaartje wordt voorgelegd. Reacties zoals we die tegenkwamen op social media, zijn niet altijd juist. Zoals dat je al je wachtjaren kwijt zou zijn en opnieuw moet beginnen. Er wordt nu overgegaan naar een puntenstelsel dat wordt opgebouwd uit 3 segmenten: wachten, zoeken en situatie. Elk jaar wachten, levert één punt op (te beginnen met de reeds opgebouwde inschrijfduur); vervolgens bij 4x per maand reageren op een advertentie in woonmatch/Woningnet, levert ook één punt op (tot max 30 punten) en tenslotte de situaties waaraan punten worden toegekend. Te weten:
a) inwonend met kinderen;
b) relatiebreuk met kinderen;
c) problematisch thuiswonende jongeren. Deze categorie kan ook één punt per maand opleveren (tot max 12 punten).
Belangrijk is te weten dat ook de mogelijkheid van “puntenvermindering” bestaat. Dat kan o.a. voorkomen bij zoekpunten:
- Als niet meer actief gezocht wordt; per maand niet actief zoeken is min één punt
- Bij weigering uitnodiging bezichtiging min één punt
- Alle zoekpunten vervallen als men zonder tegenbericht niet verschijnt bij een bezichtiging of 3 maal een woning weigert
Puntenaftrek kan ook voorkomen bij situatiepunten:
- Situatiepunten vervallen na 3 jaar of zonder afmelding niet komen voor een bezichtiging en bij drie maal weigeren. Verleningen na 3 jaar is mogelijk als blijkt dat u nog steeds aan de criteria voldoet.
Werk mee aan deze vernieuwing van het toewijzingssysteem door uw mening hierover te geven in de periode van 2 juni t/m 28 juli. Voor meer informatie kijkt u op www.socialehuurwoningzoeken.nl of de nieuwe website van de gemeente Purmerend www.woneninpurmerend.nl